Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky
OBCHODNÉ PODMIENKY PRE KÚPU TOVARU PROSTREDNÍCTVOM INTERNETOVÉHO OBCHODU www.pramenestastia.sk
1. PREDMET ÚPRAVY
2. NIEKTORÉ DEFINÍCIE
3. UZATVÁRANIE KÚPNYCH ZMLÚV
4. OBJEDNÁVKA ZANIKÁ
5. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY
6. DORUČENIE TOVARU
7. ČAS DODANIA (DODACIA LEHOTA)
8. MIESTO DODANIA
9. SPÔSOB DORUČENIA TOVARU DO MIESTA DODANIA
10. DODANIE TOVARU
11. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY (reklamačný poriadok)
12. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
13. PODÁVANIE PODNETOV A SŤAŽNOSTÍ
14. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU SO SPOTREBITEĽMI
15. LICENČNÉ PODMIENKY PRE POUŽÍVANIE E-KNÍH/AUDIOKNÍH A ELEKTRONICKÝCH DARČEKOVÝCH POUKÁŽOK
16. Záverečné ustanovenia VOP
Príloha č. 1
Formulár pre reklamáciu
Príloha č. 2
Formulár pre odstúpenie od zmluvy
1. PREDMET ÚPRAVY
Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti Kupujúceho a spoločnosti GeSvit s. r. o, zastúpená konateľom Gabrielou Svitaničovou, so sídlom Kpt. Nálepku 15, 040 01 Košice, Slovenská republika, zapísaný v OR Okr. súd Košice, odd. Sro, Vložka číslo: 46149/V, IČO 52 299 163 ,DIČ 2120996614
/(ďalej len „spoločnosť GeSvit“) pri uzatváraní kúpnych zmlúv prostredníctvom internetu, cez E-shop umiestnený na internetovej stránke www.pramenestastia.sk (ďalej tiež ako „VOP“ ).
Vydáva v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov tento reklamačný poriadok, ktorý zabezpečuje jednotný a rýchly postup vybavovania reklamácií vád tovaru zakúpeného Kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom cez E-shop spoločnosti GeSvit s.r.o.
2. NIEKTORÉ DEFINÍCIE
2.1. Cena je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar;
2.2. Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie;
2.3. Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu;
2.4. DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;
2.5. Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;
2.6. E-shop. E-Shop je internetový obchod spoločnosti GeSvit s.r.o umiestnený na internetovej stránke www.pramenestastia.sk umožňujúci nakupovanie tovaru ponúkaného spoločnosťou GeSvit s.r.o na uvedenej stránke.
2.7. Kupujúci. Kupujúcim je fyzická osoba spôsobilá na právne úkony alebo právnická osoba, ktorá prejavila záujem nakupovať tovar cez E-shop a uzavrieť so spoločnosťou GeSvit s. r. o kúpnu zmluvu ohľadom tovaru ponúkaného cez E-shop, ktorá za týmto účelom riadne vyplnila a cez E-shop odoslala záväznú objednávku a doručila ju spoločnosti GeSvit s.r.o. Za kupujúceho právnickú osobu koná jej štatutárny orgán alebo zástupca.
2.8. Oprávnená osoba. Oprávnenou osobou je osoba, odlišná od kupujúceho, uvedená v záväznej objednávke ako osoba, ktorej má byť objednaný tovar odovzdaný. Uvedenie mena oprávnenej osoby v objednávkovom formulári sa považuje za jej splnomocnenie na prevzatie objednaného tovaru.
2.8. Objednávkový formulár. Objednávkový formulár je elektronický formulár obsahujúci najmä fakturačné údaje kupujúceho v rozsahu meno, priezvisko, adresa bydliska a telefónne číslo, dodacie informácie v identickom rozsahu, spôsob platby, spôsob a cenu doručenia tovaru do miesta dodania, označenie objednaného tovaru a kúpnu cenu objednaného tovaru vrátane DPH.
2.10. Aktuálna ponuka tovaru. Aktuálna ponuka tovaru je ponuka tovaru zverejnená na internetovej stránke Pramene šťastia, ktorá obsahuje najmä textové označenie tovaru (napr. názov, meno autora, vydavateľa, atď.), informáciu o aktuálnej cene. Zmeny aktuálnej ponuky tovaru (vrátane cenových zmien) sú účinné od momentu ich zverejnenia na internetovej stránke. Na kúpne zmluvy uzavreté pred príslušnou zmenou aktuálnej ponuky tovaru sa táto zmena nevzťahuje. Tovarom sú najmä knihy, elektronické knihy a darčekové predmety.
2.11. Zmluva. Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, je uzavretá vo chvíli, kedy od Nás dostanete potvrdenie Objednávky
3. UZATVÁRANIE KÚPNYCH ZMLÚV
Komunikujeme primárne na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa spolu dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti.
3.1. Kúpna Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradí Kupujúci. Tieto náklady sa nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradíte za používanie týchto prostriedkov (teda najmä za prístup k internetu), žiadne ďalšie náklady účtované spoločnosťou GeSvit s.r.o. nad rámec Celkovej ceny nemusíte očakávať. Odoslaním Objednávkového formuláru súhlasíte s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
3.2.K uzatvoreniu kúpnej Zmluvy, na základe ktorej spoločnosť GeSvit s. r. o dodá Kupujúcemu objednaný tovar (ďalej len „Kúpna zmluva“, alebo tiež „Zmluva“) dochádza na základe Návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy a písomného prijatia Návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany spoločnosti GeSvit s.r.o.
3.3. Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope označujete Tovar, o ktorého nákup máte záujem, tlačidlom Pridať do košíka
3.4. Informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci používateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného Tovaru a spôsobu jeho doručenia;
3.5. Vaše identifikačné údaje slúžia k tomu, aby sme mohli doručiť Tovar, najmä v rozsahu meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa;
3.7. Návrh na uzavretie zmluvy (ďalej len „Objednávka“ ). Návrhom na uzavretie Zmluvy je vyplnenie Objednávkového formulára Kupujúceho adresovaná spoločnosti GeSvit s.r.o. Objednávku možno uskutočniť iba vyplnením Objednávkového formuláru na internetovej stránke Pramene šťastia a jeho odoslaním cez E-shop alebo prostredníctvom mailovej adresy info@pramenestastia.sk
3.8. V priebehu tvorby návrhu Objednávky môžete až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby" Objednávku vytvoríte.
3.9. Pred stlačením tlačidla musíte ešte potvrdiť Vaše oboznámenie sa a súhlas s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, v opačnom prípade nebude možné Objednávku vytvoriť. K potvrdeniu a súhlasu slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla "Objednávka s povinnosťou platby " budú všetky vyplnené informácie zhrnuté odoslané.
3.10. Vašu Objednávku Vám v čo najkratšom čase po tom, po doručení, potvrdíme správou odoslanou na Vašu e-mailovú adresu zadanú v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky a VOP. Potvrdením Objednávky z našej strany dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi GeSvit s.r.o a Vami ako Kupujúcim. Podmienky v znení účinnom ku dňu objednania tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.
3.11. Objednávka obsahuje vyjadrenie súhlasu Kupujúceho s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, čím Kupujúci tiež vyhlasuje, že všetky ním uvedené údaje sú pravdivé. Zároveň vyhlasuje, že bol poučený o možnostiach odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle článku 12 týchto VOP.
3.12. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a zašleme Vám novú ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy zmenu ponuky potvrdíte.
3.13. V prípade, že v rámci E-shopu alebo v návrhu Objednávky bude uvedená zjavne chybná Cena najmä v dôsledku technickej chyby, nie sme povinní Vám Tovar za túto Cenu dodať ani v prípade, kedy ste dostali potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii Vás budeme bezodkladne kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzatvorenie novej Zmluvy v zmenenej podobe oproti Objednávke. Nová Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy ponuku potvrdíte. V prípade, že novú upravenú ponuku nepotvrdíte ani v lehote 3 dní od jej odoslania, sme oprávnení od uzatvorenej Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, kedy Cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo chýba alebo je uvedená číslica navyše.
3.14. Ak dôjde k uzavretiu Zmluvy, vzniká Vám záväzok na zaplatenie Celkovej ceny.
4. OBJEDNÁVKA ZANIKÁ
4.1. Odmietnutím objednávky zo strany spoločnosti GeSvit s. r. o,
4.2. Márnym uplynutím 5- dňovej lehoty na potvrdenie objednávky.
5. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY
5.1. Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve.
5.2. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.
5.3. Celková cena je uvedená vrátane DPH vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi. Kúpna cena je stanovená v mene Euro.
5.4. Platbu Celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru.
5.5. Po uzavretí kúpnej zmluvy sa kupujúci zaväzuje zaplatiť kúpnu cenu vrátane poštovného (ďalej spolu ako „Celková cena“ ) spoločnosti a to jedným z nasledujúcich spôsobov, spomedzi ktorých je kupujúci oprávnený vybrať si pri objednávaní tovaru.Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi:
Zaplatiť môžete kartou online cez platobnú bránu globalpayments na účet spoločnosti GeSvit s.r.o pred dodaním tovaru s využitím debetných alebo kreditných platobných kariet.
Ďalšia možnosť je dobierka- platba v hotovosti kuriérovi pri prevzatí tovaru
Bankový prevod
5.6. Záväzok kupujúceho zaplatiť Celkovú cenu je splnený momentom pripísania Celkovej ceny na účet spoločnosti GeSvit s.r.o alebo odovzdaním Celkovej ceny kuriérovi.
5.7. Pri platení cez internet banking pomocou platobných nástrojov bánk zadáva kupujúci všetky platobné údaje na zabezpečenej stránke príslušnej banky a spoločnosť GeSvit s.r.o neprichádza s platobnými údajmi kupujúceho do styku. Spoločnosť GeSvit s.r.o obdrží výlučne informáciu o úspešnosti transakcie. Za použitie platobných nástrojov bánk spoločnosť GeSvit s.r.o neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky.
5.8. Pri platení bankovým prevodom sú platobné údaje spoločnosti uvedené GeSvit s.r.o v správe doručenej na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorý je platbu oprávnený realizovať buď bankovým prevodom, alebo vkladom hotovosti na účet spoločnosti . Pri platbe GeSvit s.r.o, je kupujúci povinný uviesť správny variabilný symbol. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade uvedenia nesprávneho variabilného symbolu nemusí elektronický systém priradiť pripísanú platbu k jeho objednávke.
5.9. Platba v hotovosti je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru. Zrealizuje sa pri osobnom odbere kuriérovi pri prevzatí tovaru alebo pri prevzatí Tovaru pri osobnom odbere
5.10. Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a bude zaslaná na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Objednávke.
5.11. Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza až potom, čo zaplatíte Celkovú cenu a Tovar prevezmete. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na Náš účet, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.
6. DORUČENIE TOVARU
6.1. Tovar Vám bude doručený spôsobom podľa Vašej voľby, pričom môžete vyberať z nasledujúcich možností:
Osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Packeta; alebo dpd na odberných miestach Pickup. Poskytuje možnosť vyzdvihnúť si zásielku v odbernom mieste v čase, ktorý Vám vyhovuje.
Doručenie kurierom prostredníctvom dopravných spoločností Packeta a Dpd
6.2. Tovar je možné doručiť iba v rámci Slovenskej republiky a Českej republiky
6.3. Tovar sme Vám povinní doručiť bezodkladne, najneskôr však v lehote 14 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín doručenia Vami objednaného Tovaru. O zmene termínu doručenia a o novom predpokladanom termíne doručenia objednaného Tovaru Vás budeme e-mailom bezodkladne informovať, pričom Vaše právo odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou Nášho oznámenia o novom termíne doručenia Tovaru je aj Naša žiadosť adresovaná Vám na vyjadrenie, či trváte na dodaní Vami objednaného Tovaru v novom termíne. V prípade osobného odberu na prevádzke Vás vždy o možnosti vyzdvihnutia Tovaru budeme informovať prostredníctvom e-mailu a sms.
6.4. Pri preberaní Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a GeSvit s.r.o. V prípade, že došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupu do zásielky, nie je Vašou povinnosťou Tovar od dopravcu prevziať.
6.5. Tovar ste povinný prevziať v dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný Tovar neprevezmete podľa predchádzajúcej vety, e-mailom Vám oznámime, kde si môžete Tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie alebo Vám Tovar na základe Vašej písomnej žiadosti zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy ste si mali Tovar prevziať, opätovne doručíme, pričom sa zaväzujete nám uhradiť všetky náklady spojené s opätovným doručením Tovaru.
V prípade, kedy porušíte svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa čl. 6.4 týchto Podmienok, nemá to za následok porušenie Našej povinnosti Vám Tovar doručiť. Zároveň to, že Tovar neprevezmete, nie je odstúpenie od Zmluvy medzi GeSvit s.r.o a Vami. Ak Tovar neprevezmete ani v dodatočnej lehote, vzniká spoločnosti GeSvit s.r.o právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy. Ak sa rozhodneme predmetné právo vykonať, je odstúpenie účinné v deň, kedy Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.
6.6. Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v Zmluve dohodnuté, je Vašou povinnosťou nahradiť spoločnosti GeSvit s.r.o náklady s týmto opakovaným doručením spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.
6.7. Nebezpečenstvo škody na Tovare na Vás prechádza v okamihu, keď ho prevezmete. V prípade, keď Tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov podľa čl. týchto Podmienok, prechádza na Vás nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru v okamihu, kedy ste mali možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.
7. ČAS DODANIA (DODACIA LEHOTA)
7.1. Dodacia lehota, v ktorej je spoločnosť GeSvit s.r.o povinná dodať kupujúcemu dostupný tovar je 14 dní od potvrdenia objednávky.
7.2. Pri výbere iného spôsobu platby ako na dobierku začína dodacia lehota plynúť od pripísania Celkovej ceny na účet spoločnosti GeSvit s. r. o za podmienky, že kupujúci pri platení uviedol správny variabilný symbol. V prípade uvedenia nesprávneho variabilného symbolu začína dodacia lehota plynúť až od priradenia platby k objednávke kupujúceho.
8. MIESTO DODANIA
8.1. Miestom dodania je adresa, ktorú kupujúci uviedol v objednávke ako dodaciu adresu.
9. SPÔSOB DORUČENIA TOVARU DO MIESTA DODANIA
9.1. Spôsob doručenia tovaru do miesta dodania si môže kupujúci vybrať v procese objednávania tovaru.
9.2. Spôsoby doručenia tovaru do miesta dodania sú:
-Doručenie tovaru kuriérom na určenú adresu
-Packeta - doručenie na jedno zo stoviek odberných miest Packety na Slovensku
-Dpd- doručenie na jedno z odberných miest Pick up na Slovensku
-Osobný odber na sklade spoločnosti
10. DODANIE TOVARU
10.1. Záväzok spoločnosti dodať tovar je splnený odovzdaním objednaného tovaru kupujúcemu alebo oprávnenej osobe v mieste dodania. V profile zákazníka sa zobrazí daňový doklad - faktúra, ktorá zároveň slúži ako záručný list.
11. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY ( Reklamačný poriadok)
11.1. Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady
Zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v požadovanej kvalite, množstve a bez vád.
11.1. a) Zodpovedáme za vady, ktoré má Tovar pri jeho prevzatí.
11.2. b) Zodpovedáme za vady v zodpovedajúcom množstve a hmotnosti.
11.2. Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie)
11.2. a) Ak je Vám Tovar doručený v porušenom alebo poškodenom obale alebo je zásielka zjavne príliš ľahká, žiadame Vás, aby ste takýto Tovar od dopravnej spoločnosti nepreberali a aby ste nám túto skutočnosť bezodkladne oznámili na telefónnom čísle: +421 903 625 434 alebo e-mailom na info@pramenestastia.sk. V prípade zistenia zjavných vád ( napr. mechanického poškodenia) ste povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, nebudeme prihliadať.
11.2.b) Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté vady), ste povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 11.2.a)bez zbytočného odkladu po tom, čo ste vadu na Tovare zistili, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
11.3. Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady Tovaru a vady spôsobené mechanickým poškodením. Právo zo zodpovednosti za vady nemôžete uplatniť najmä na vady spôsobené opotrebením, mechanickým poškodením, používaním Tovaru v nevhodných podmienkach a pod.
11.4. Nie ste oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak ste o vade vedeli pred prevzatím Tovaru, resp. sme Vás na ňu upozornili alebo Vám z toho dôvodu bola poskytnutá primeraná zľava z Ceny Tovaru.
11.5. Uplatnenie práva zo zodpovednosti za škodu (reklamácie)
11.5. a) V prípade, že bude mať Tovar vadu, môžete spoločnosti GeSvit s.r.o takú vadu oznámiť a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda Tovar reklamovať) zaslaním e-mailu, či listu na Našu adresu uvedenú pri Našich identifikačných údajoch. Pre reklamáciu môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý tvorí prílohu č. 1 Všeobecných obchodné podmienok .
11.5.b)Pri uplatnení reklamácie nám predložte aj doklad o kúpe Tovaru (faktúru), za účelom preukázania jeho kúpy u Nás, inak nie sme povinní Vašu reklamáciu uznať.
11.5.c) Za deň začatia reklamačného konania považujeme deň doručenia vadného Tovaru spolu s príslušnými dokladmi. V prípade, ak je Vaše podanie, ktorým si uplatňujete reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne, najmä e-mailom si od Vás vyžiadame doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia Vášho doplneného podania.
11.5.d) Ak nedoplníte podanú reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia Našej výzvy budeme považovať Vaše podanie za neopodstatnené.
11.6. Vybavenie reklamácie.
Spoločnosť GeSvit s.r.o zastúpená konateľom Gabrielou Svitaničovou, so sídlom Kpt. Nálepku 15,040 01 Košice, Slovenská republika, zapísaný v OR Okr. súd Košice, odd. Sro, Vložka číslo: 46149/V, IČO 52 299 163 ,DIČ 2120996614/(ďalej len „spoločnosť GeSvit“) pri uzatváraní kúpnych zmlúv prostredníctvom internetu, cez E-shop umiestnený na internetovej stránke www.pramenestastia.sk (ďalej tiež ako „VOP“ ).Vydáva v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov tento reklamačný poriadok, ktorý zabezpečuje jednotný a rýchly postup vybavovania reklamácií vád tovaru zakúpeného kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom cez E-shop spoločnosti GeSvit s.r.o.
11.6. a) V prípade, že ste spotrebiteľ, máte právo uplatniť práva zo zodpovednosti za vady, ktoré sa vyskytnú pri spotrebnom Tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia Tovaru.
11.6.b) V prípade, že ste podnikateľom, je Vašou povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ste ju mohli zistiť, najneskôr však do 3 dní od prevzatia Tovaru.
11.6.c) Týmto sme Vás riadne poučili o Vašich právach, ktoré Vám vyplývajú z § 622 a z § 623 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Uzatvorením Zmluvy potvrdzujete, že ste mali možnosť prečítať si podmienky reklamácie Tovaru.
11.6.d) Na základe Vášho rozhodnutia, ktoré z práv podľa § 622 a § 623 zákona č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), určíme spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia Vašej reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Vašej reklamácie.
11.6.e). Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu vybavíme ihneď, v odôvodnených prípadoch môžeme reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie máte právo od Zmluvy odstúpiť alebo máte právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné.
11.6.f).O vybavení reklamácie sme povinní Vám vydať písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a o jej vybavení Vás budeme informovať prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašleme Vám opravený Tovar alebo Tovar vymeníme za nový tovar alebo Vám vrátime zaplatenú Cenu Tovaru, ak sa nedohodneme inak.
11.6.g) Ak ide o vadu, ktorú môžeme odstrániť, máte právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Vadu Tovaru odstránime bez zbytočného odkladu.
11.6.h) Namiesto odstránenia vady môžete požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu tejto súčasti, a to v prípadoch ak Nám tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na Cenu Tovaru alebo závažnosť vady.
11.6. i) Namiesto odstránenia vady Tovaru môžeme vždy vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak Vám to nespôsobí závažné ťažkosti.
11.6. j) Ak ide o vadu Tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby ste Tovar mohli riadne užívať ako tovar bez vady, máte právo na výmenu Tovaru alebo máte právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva Vám prislúchajú, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôžete pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať.
11.7. k) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, máte právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru.
11.8.l)Reklamáciu vybavíme odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením Ceny Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z Ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (Tovaru) alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie.
12. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
12.1.K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi GeSvit s.r.o a Kupujúcim od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
Pokiaľ tovar nebol Kupujúcemu odoslaný, môže Kupujúci objednávku odvolať. V prípade odvolania objednávky nie sú účtované žiadne penále ani iné poplatky. V prípade, že už bola zaplatená kúpna cena a došlo k odvolaniu objednávky podľa tohto bodu VOP, spoločnosť GeSvit s.r.o vráti Kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu v lehote 14 pracovných dní bezhotovostným prevodom na účet uvedený kupujúcim, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne inak.
12.2.V prípade, že ste spotrebiteľ, teda osoba kupujúca Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, máte v súlade s ustanovením § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa doručenia Tovaru. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti Tovaru, a v prípade, že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý tvorí prílohu č. 2 Podmienok.
12.3. V zmysle zákona o predaji tovaru na diaľku Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú najmä:
12.3.a) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa;
12.3.b) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
12.3.c) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodný späť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
12.3.d) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
12.3.e) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil;
12.3.f) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale;
12.3.g) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
12.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané spoločnosti GeSvit s.r.o najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy. Odstúpením kupujúceho od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje.
12.5. V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než Nám Tovar vrátite či preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť Nám. Tovar Nám prosím vracajte čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu.
12.6. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. Podmienok ste povinní v lehote do 14 dní od odstúpenia Nám Tovar zaslať, odovzdať Tovar Nám alebo Nám poverenej osobe na prevzatie Tovaru, pričom nesiete náklady na vrátenie Tovaru k Nám. To neplatí ak sa dohodneme, že si Tovar vyzdvihneme osobne alebo prostredníctvom Nami poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Vy máte naopak nárok na to, aby sme Vám vrátili Cenu za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme pre dodanie Tovaru ponúkali.
12.7. Za škodu zodpovedáte v prípadoch, kedy bude Tovar poškodený v dôsledku Vášho nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takom prípade vyúčtujeme potom, čo Nám Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní.
12.8. My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia Našich povinností zo Zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého Nášho úsilia, ktoré možno od Nás spravodlivo požadovať, nie sme schopní Vám Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch sme povinní Vás o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar Vám vrátime rovnakým spôsobom akým ste Celkovú cenu uhradil Vy, pričom tým nie je dotknuté právo sa s Vami dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
12.8. a) Od Zmluvy sme oprávnený odstúpiť aj v prípade, ak ste Tovar neprevzali do 5 pracovných dní odo dňa, keď Vám vznikla povinnosť Tovar prevziať.
13. PODÁVANIE PODNETOV A SŤAŽNOSTÍ
13.1. Ako spotrebiteľ ste oprávnení podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: info@pramenestastia.sk.
13.2.O posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás budeme informovať e-mailom zaslaným na Váš e-mail.
13.3. Orgánom dozoru je Inšpektorát SOI pre Košický kraj, Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Košický kraj , so sídlom: Vrátna 3, 040 01 Staré Mesto, tel. č. 055/622 76 55.
13.4. Podnet na vykonanie kontroly, ak nie ste spokojní s vybavením Vášho podnetu alebo sťažnosti môžete podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
14. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU SO SPOTREBITEĽMI
14.1. Máte právo obrátiť sa na GeSvit s.r.o. so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: info@pramenestastia.sk, ak nie ste spokojní so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak odpovieme na Vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).
16.2. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený Na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
14.3. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
14.4. Ďalej máte právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
15. LICENČNÉ PODMIENKY PRE POUŽÍVANIE E-KNÍH/AUDIOKNÍH A ELEKTRONICKÝCH DARČEKOVÝCH POUKÁŽOK
15.1. Tieto Licenčné podmienky nadväzujú na Všeobecné obchodné podmienky GeSvit s.r.o (ďalej len "Poskytovateľ") a upravujú podmienky poskytovania elektronického obsahu (najmä E-kníh, Audiokníh alebo Elektronických darčekových poukážok) poskytovaného inak ako na hmotnom nosiči, t. j elektronický obsah je zákazníkom ako koncovým používateľom (ďalej len "Používateľ"), poskytovaný formou stiahnutia prostredníctvom internetového obchodu (e-shopu) Pramene štastia (www.pramenestastia.sk), ktorý umožňuje Používateľovi E-knihy a/alebo Audioknihy alebo Elektronické darčekové poukážky vyhľadávať, zakupovať k nim licencie, sťahovať ich, a zachovávať prístup zakúpeným E-knihám alebo Audioknihám alebo Elektronickým darčekovým poukážkam. Tieto podmienky upravujú tiež podmienky používania elektronického obsahu (najmä E-kníh alebo Audiokníh alebo Elektronicých darčekových poukážok) Používateľmi.
15.2. Súhlas s týmito licenčnými podmienkami je predpokladom zakúpenia E-knihy alebo Audioknihy alebo Elektronickej darčekovej poukážky a vyjadrujete ho zakliknutím políčka pred odoslaním objednávky predmetom ktorej je E-kniha alebo Audiokniha alebo Elektronická darčeková poukážka.
Ak s týmito licenčnými podmienkami nesúhlasíte, nepristupujte k nákupu E-kníh, Audiokníh alebo Elektronických darčekových poukážok.
15.3. E-knihy (elektronické knihy) predstavujú elektronický obsah (dáta vytvorené a poskytnuté v elektronickej podoby), ktorý má podobu textu, na čítanie ktorého je potrebné elektronické zariadenie (PC, čítačka e-kníh, tablet alebo smartfón) a softvér (program), ktorý je schopný daný text zobrazovať.
15.4. E-knihy sú doručované elektronicky (prostredníctvom internetu) a stiahnuť si ich môžete po zaplatení ceny, ktorej úhrada je možná iba bezhotovostne.
15.5. Formáty E-kníh. E-knihy v sú dostupné v nasledovných formátoch:
-EPUB je štandardný formát e-kníh, vhodný pre väčšinu aplikácií a zariadení. Umožňuje zväčšovať a zmenšovať písmo, často aj úpravu formátovania podľa potrieb. Vždy sa prispôsobí veľkosti obrazovky.
-MOBI je formát určený špeciálne pre čítačky Kindle, vzhľadom aj funkciami sa rovná formátu EPUB.
-PDF je formát vzhľadom kopírujúci tlačenú knihu, vhodný pre počítač a väčšie tablety.
-EPUB (Adobe DRM) je chránený EPUB formát vyžadujúci kompatibilnú aplikáciu alebo čítačku.
Označenie formátu, v ktorom je e-kniha dostupná je uvedené pri každej e-knihe. E-knihy si môžete stiahnuť v ktoromkoľvek dostupnom formáte. Pokiaľ nie je pri E-knihe niektorý z vymanovaných formátov uvedený, nie je E-kniha v tomto formáte dostupná.
15.5 Zakúpené e-knihy má Používateľ na svojom konte uložené natrvalo. Môžete si ich teda kedykoľvek opätovne stiahnuť, avšak systém umožňuje z dôvodu bezpečnosti max. šesť (6) stiahnutí jedného titulu počas 24 hodín.
15.6. E-knihy v našej ponuke sú chránené proti neautorizovanému kopírovaniu, a to prostredníctvom:
vodoznakov (tzv. „sociálne DRM“) – ide o e-knihy vo formátoch EPUB, PDF alebo MOBI, pri ktorých E-kniha nie je šifrovaná, môžete ju teda kopírovať ako akýkoľvek iný súbor, avšak obsahuje viditeľné aj skryté informácie o osobe, pre ktorú je určená. Poskytovateľ si preto pri vyhradzuje právo použiť v stiahnutej e-knihe viditeľné aj skryté údaje, identifikujúce nákup, najmä môže použiť meno, priezvisko a e-mail Používateľa na základe jeho registrácie na stránke www.pramenestastia.sk. Používateľ s týmto opatrením súhlasí. Tento spôsob ochrany je použitý pri e-knihách slovenských a českých vydavateľstiev.
Adobe DRM – ide o E-knihy vo formáte EPUB (Adobe DRM), v ktorom je E-kniha pri stiahnutí zašifrovaná osobitným kľúčom, tzv. Adobe ID. Takto chránené e-knihy sú v ponuke označené ako EPUB (Adobe DRM). Nie každé zariadenie a softvér sú schopné takéto e-knihy čítať. Môžete ich čítať iba na zariadeniach a aplikáciách, ktoré podporujú Adobe DRM (napr. čítačky Pocketbook, smartfóny a tablety s nainštalovanou aplikáciou Pocketbook, Bluefire Reader, Aldiko, Adobe Digital Editions;
15.7. Sprístupnenie E-kníh alebo Audiokníh. Po uhradení ceny E-knihy Používateľom stanoveným spôsobom, Poskytovateľ sprístupní E-knihu/Audioknihu Používateľovi za účelom jej stiahnutia cez internet prostredníctvom podporovaných zariadení a softvéru. Používateľ si môže E-knihu po jej sprístupnení stiahnuť.
15.8. Používanie E-kníh a Audiokníh. Poskytovateľ poskytuje Používateľovi nevýhradné právo uchovávať si primeraný počet permanentných kópii danej E-knihy alebo Audioknihy, prezerať, používať a zobrazovať ich neobmedzene veľa krát, avšak výlučne len pre svoje vlastné, osobné, nekomerčné použitie. E-knihy a Audioknihy sú chránené autorským zákonom. Pokiaľ nie je výslovne uvedené inak, Používateľ nie je oprávnený zakúpené E-knihy alebo Audioknihy (ani ich časť) predávať, prenajímať, požičiavať, distribuovať, ani inak šíriť, vysielať, alebo iným spôsobom umožňovať ich používanie tretím osobám. Používateľ nie je tiež oprávnený odstraňovať alebo meniť popisy alebo označenia týkajúce sa vlastníctva uvedené v E-knihe alebo Audioknihe. Používateľ nie je oprávnený obchádzať, modifikovať, znefunkčniť či odstraňovať ochranu, ktorá chráni E-knihu alebo Audioknihu a neumožní také konanie ani inej osobe. Používateľ berie na vedomie, že zakúpením E-knihy alebo Audioknihy a zaplatením za licenciu za ich použitie nedochádza k prenosu duševného vlastníctva Poskytovateľa ani žiadneho z jeho dodávateľov na Používateľa. Nedochádza ani k tzv. vyčerpaniu autorského práva ku konkrétnej zakúpenej rozmnoženine a Používateľ nie je oprávnený zakúpenú E-knihu alebo Audioknihu ďalej predať. Používateľ berie na vedomie a súhlasí, že používa E-knihy a Audioknihy na vlastné riziko; Poskytovateľ nie je zodpovedný za prípadnú škodu, ktorá Používateľovi v súvislosti s používaním E-kníh alebo Audiokníh vznikne.
15.9. Následky porušenia licenčných podmienok. V prípade porušenia licenčných podmienok zo strany Používateľa práva Používateľa vyplývajúce z týchto licenčných podmienok automaticky zanikajú. V takom prípade musí Používateľ ukončiť akékoľvek používanie zakúpenej E-knihy alebo Audioknihy. Poskytovateľ môže zamedziť Používateľovi prístupu k jeho účtu alebo jednotlivým E-knihám alebo Audioknihám bez nároku na vrátenie akýchkoľvek plnení obdržaných od Používateľa.
15.9. Poučenie o nemožnosti odstúpiť od zmluvy. Používateľ ako spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa § 7 ods. 6 písm. l) zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov platí, že: „Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.“ Používateľ berie na vedomie, že Poskytovateľ cez svoj e-shop pramenestastia.sk neposkytuje elektronický obsah (E-knihy alebo Audioknihy alebo Elektronické darčekové poukážky) na hmotnom nosiči. Poskytovateľ preto týmto poučuje Používateľa ako spotrebiteľa o tom, že odsúhlasením týchto Licenčných podmienok Používateľ udeľuje súhlas so začatím poskytovania elektronického obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, čím Používateľ stráca právo na odstúpenie od zmluvy. Poskytovateľ zároveň od Používateľ žiada výslovný súhlas so začatím poskytovania elektronického obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, s tým že Používateľ tento súhlas Poskytovateľovi udelí odsúhlasením týchto podmienok formou zakliknutia príslušného políčka pri objednávke. Odsúhlasením týchto Licenčných podmienok Používateľ ako spotrebiteľ zároveň vyhlasuje, že bol riadne poučený o strate práva na odstúpenie od zmluvy. V prípade nesúhlasu Vás vyzývame, aby ste nepristupovali k odsúhlaseniu Licenčných podmienok a zakúpeniu elektronického obsahu (E-kníh alebo Audiokníh alebo Elektronických darčekových poukážok).
15.10. Výhrada zmeny podmienok. Poskytovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek pozmeniť podmienky predaja E-kníh alebo Audiokníh Elektronických darčekových poukážok, resp. predaj E-kníh pozastaviť alebo zrušiť, a to bez toho, aby mu z toho dôvodu vznikli voči Používateľovi akékoľvek záväzky. Používateľ berie toto oprávnenie Poskytovateľa na vedomie a súhlasí s ním. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zmeniť a doplniť tieto Licenčné podmienky na základe vlastného uváženia. Učiní tak uverejnením pozmenených Licenčných podmienok na stránke www.pramenestastia.sk.
15.11. Kontaktné údaje Poskytovateľa sú uvedené na www.pramenestastia.sk
16. Záverečné ustanovenia VOP
Akékoľvek zmeny týchto VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.pramenestastia.sk .
16.1. Všetku písomnú korešpondenciu s Kupujúcim budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená v identifikačných údajoch. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.
16.2 Zmluvu je možné meniť len na základe písomnej dohody. My sme oprávnení zmeniť a doplniť tieto VOP, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny. Informácie o zmene Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Pokiaľ od Vás do 14 dní od zaslania informácie o zmene nedostaneme výpoveď uzatvorenej Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku Tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade, že výpoveď podáte, činí 2 mesiace.
16.3.V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, máme My aj Vy právo od Zmluvy odstúpiť.
16.4. Zmluva vrátane Všeobecných obchodných podmienok je archivovaná v elektronickej podobe. Všeobecné obchodné podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostanete e-mailom. Odporúčame si vždy potvrdenie Objednávky a VOP uložiť.
16.5. Na Našu činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
16.6. V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným, nie je tým dotknutá platnosť, účinnosť alebo vykonateľnosť ostatných ustanovení týchto VOP, pokiaľ to nevylučuje v zmysle príslušných právnych predpisov samotná povaha takého ustanovenia.
Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť: 1.7.2023
Prílohou VOP je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy.
Príloha č. 1
Formulár pre reklamáciu
Adresát:
GeSvit s.r.o,
Kpt. Nálepku 15
040 01 Košice .
Uplatnenie reklamácie
Titul, meno a priezvisko: |
|
Adresa bydliska: |
|
E-mailová adresa: |
|
Číslo objednávky a faktúry: |
|
Dátum objednania: |
|
Dátum prevzatia tovaru: |
|
Tovar, ktorý je reklamovaný (názov a kód): |
|
Popis a rozsah vád tovaru: |
|
Ako zákazník predávajúceho požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom: |
|
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom |
|
Prílohy:
Dátum:
Podpis:
Príloha č. 2
Formulár pre odstúpenie od zmluvy
Adresát:
GeSvit s.r.o,
Kpt. Nálepku 15
040 01 Košice .
Uplatnenie reklamácie
Týmto vyhlasujem, že v súlade so zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) odstupujem od Zmluvy:
Titul, meno a priezvisko: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Číslo objednávky a faktúry: |
|
Dátum objednania: |
|
Dátum prevzatia tovaru: |
|
Tovar, ktorý vraciam (názov a kód): |
|
Dôvod vrátenia tovaru: |
|
Spôsob pre vrátenie prijatých finančných prostriedkov: |
|
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom |
|
Upozornenie pre spotrebiteľa: Predávajúci je podľa § 10 ods. 4 Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku oprávnený požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.
Dátum:
Podpis: